Tuesday, October 17, 2023

■■■■■■■■■■■■■■■■■

PENYAKIT HATI

BAHAYA YANG TIDAK DISEDARI

(Siri 308)

■■■■■■■■■■■■■■■■■



بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲ الرَّحْمَنِ الرحيم

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ




Dosa besar 40:

Menakut-nakuti orang Islam

sambungan.......



Contoh 2: Pemerintah Islam menakut-nakuti Ulama Pewaris Nabi yang siddiq dan orang beriman


Pada hayat Rasulullah ﷺ, golongan yang benar-benar menentang Baginda adalah golongan kafir Quraisy, Yahudi dan Nasrani.  Mereka menakut-nakuti orang-orang beriman dengan berbagai ancaman. 


Pada zaman-zaman kemudiannya golongan yang menjadi ancaman kepada Ummat Islam yang benar-benar beriman  bukan sahaja terdiri dari golongan kafir, tetapi yang lebih dekat adalah orang Islam sendiri, terutama orang-orang memegang kuasa pemerintahan. 


Pemerintah-pemerintah fasiq menakut-nakuti Ulama Ahlus Sunnah dengan penjara dan penyiksaan.  Mana-mana Ulama Ahlus Sunnah yang enggan berikan fatwa menurut kehendak nafsu pemerintah diancam dengan hukuman-hukuman berat.  Orang yang sampaikan kebenaran diugut dengan penangkapan dan penjara.


Catitan penting:

Sebagaimana yang telah dijelaskan oleh Ulama Mu'tabar,  "kebenaran" dan "Agama yang lurus"  adalah Ahlus Sunnah yang dipimpin oleh Ulama Warisatul Anbiya yang siddiq.  Sekalian Ulama Ahlus Sunnah yang benar inilah dikenali sebagai Ahli Sufi atau Mursyid Pewaris Nabi yang Siddiq.  Mereka mewarisi Ilmu Nabi zahir dan batin.  Mereka sentiasa di dalam Pimpinan Allah  dan Rasul-Nya. Dengan pengkhususan ini, ulama politik, ulama as-su, ulama dunia yang menjual Agama demi kepentingan nafsu bukanlah "ulama Pewaris Nabi" dan tidak termasuk di dalam kelompok Ahlus Sunnah sebaliknya mereka adalah pendusta dan perosak Agama.



Contoh 3: Ahli politik menakut-nakuti Ummat dengan virus  buatan


Barangkali inilah pembohongan paling besar bertujuan menakut-nakuti orang Islam seluruh dunia. Yahudi telah merancang dengan begitu halus sehingga pemimpin politik jatuh ke perangkap mereka. AJK masjid, pengerusi Masjid, Menteri Agama, Pegawai Agama dan lain-lain dikerah untuk mempertahankan pembohongan yang direka oleh Yahudi. 


Tiga tahun Ummat Islam hidup di dalam ketakutan.  Perniagaan ditutup kononnya untuk elakkan penyebaran kuman.  Masjid- masjid ditutup dengan alasan ia menjadi tempat penyebaran penyakit.  Wa Iyazubillah.  


Semua pihak yang terlibat di dalam perancangan jahat Kafir dan munafiq untuk menakut-nakuti orang Islam akan menanggung dosa subahat.... sama ada dia Raja atau Sultan atau  Perdana Menteri atau menteri-menteri atau lain-lain yang memegang kuasa.


Bersambung siri 309 اِ نْ شَآ ءَ اللّهُ

=====================

MAJLIS TAZKIRAH JILANI

   🌳🍁🕌🕌🕌🍁🌳

No comments:

Post a Comment

■■■■■■■■■■■■■■■■■ PENYAKIT HATI BAHAYA YANG TIDAK DISEDARI (Siri 392) ■■■■■■■■■■■■■■■■■ بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲ الرَّحْمَنِ الرحيم اَلسَّ...